BuBi: káosz lesz vagy … ?

Mint ismeretes, tavasszal (április 7.) mostmár tényleg jön a BuBi, azaz a budapesti közbringa rendszer. Sokan várjuk, és természetesen mennek a találgatások, hogy mi lesz, hogy lesz, jobb lesz-e a helyzet, mint most, vagy jön-e a mindent elsöprő káosz, aminek során a kerékpárral közlekedők elhozzák a világvégét

Ahogyan az lenni szokott, a károgók a leghangosabbak :)

Nekik is érdekes lehet a TAC oldalán pár napja megjelent érdekes összevetés, mely a 2009-es és 2014. év eleji, New York-i felméréseket teszi egymás mellé. Nézzük a legfontosabb/legérdekesebb számokat:

  • A kerékpárosok 34 százaléka hajtott át a tilos jelzésen lassítás vagy megállás nélkül. Ez, bár amúgy így sem kevés, mégis 10 százalékpontos javulás a 2009-es eredményhez képest.
  • A kerékpárosok 4.2 százaléka tekert forgalommal szemben, és 3.2 százalékuk tekert kerékpáros infrastrukturákon a forgalommal szemben. 2009-ben az összesített eredmény 13.2% volt.
  • A kölcsönzőrendszert használatba vevő kerékpárosok nagyobb arányban tartották be a közlekedési szabályokat, és magasabb arányban használták a kerékpáros infrákat, mint a többi kerékpáros.

Megjegyzés: a New York-i kölcsönzőrendszer 2013. májusában indult, 6.000 bringával. A BuBi 1.100 kerékpárral indul majd, és plusz 2.000 bármikor lehívható a Csepeltől.

Pár dolog, ami nem derül ki a cikkből:

  • A pirosozásban vajon mennyire játszik szerepet, hogy van olyan állam, ahol a piros lámpa csak STOP táblát jelent a kerékpárral közlekedők számára?
  • A kerékpársáv használat alatt azt értik, hogy ott, ahol van, vagy úgy általában kell értelmezni, hogy a kölcsönbringások inkább azokon az útvonalakon jártak, ahol van kerékpársáv?
  • Minden esetben kötelező az infrastruktúra használat, vagy felmentést adhat a használat alól pl. a kerékpáros sebessége vagy az infra típusa?
  • A forgalommal szemben tekerés csökkenése mellett nyitottak-e meg egyirányú utcákat, és ha igen, hogyan tájékoztatták a lakosságot (pl. ott is volt-e olyan, hogy hónapokkal később még rosszul kommunikálták országos lapok?), és hogyan jelzik?

A fentiekkel összefüggésben álló számok:

  • 40.000 közbringahasználat naponta, jó időben (januárban 9.600)
  • Bár a minőség a fontos, nem a mennyiség, de csak az utóbbiról van info: 2009 óta 320km új kerékpáros infra, összesen 860km

BuBi logo forrás: BKK
Cikk forrás: TAC

Kategória: Érdekesség, Közlekedés, KRESZ 0 hozzászólás
Írta: kerékpáros közlekedés @ 4 éve  
Címkék : , , , , , , , , , , ,  
Nincsenek hozzászólások
Most szólj hozzá...
*Név
*Email (sehol sem jelenik meg)
Weboldal
Ugye nem vagy robot? (Tipp: 3 betű)

Előző bejegyzés
«
Következő bejegyzés
»