Érdekesség, Infrastruktúra, Közlekedés, Közlekedésbiztonság, KRESZ, Statisztika kerékpáros közlekedés @ 2014. február 18.
Diplomamunka: Kerékpáros közlekedésbiztonság, baleseti kockázatok, infrastruktúra, gócpontok – IV. rész – A balesetek okai…

Csúnyán megcsúszva, de nézzük a Felföldi Péter diplomamunkájából leszűrhető tanulságok 4., befejező cikkét, melynek témáját a balesetek okai adják.

Vajon mennyire balesetveszélyes a pirosozás? Kétségtelen, hogy – egyébként járműfüggetlenül – sokan pirosoznak, de vajon tényleg az a jellemző, hogy a “halálba száguldanak”, mint ahogyan arról az “élménybeszámolók” szoktak szólni? Vajon tényleg 30-40-el, életveszélyesen száguldoznak a bringások a járdákon, míg az úttesten olyan lassúak, hogy “muszáj” őket lecentizve népnevelni és a járdára terelni? Biztos, hogy unatkozás miatt, a forgalom feltartása céljából teker valaki a parkoló autók mellett a sáv közepén?

Tovább »
Érdekesség, Közlekedés, KRESZ kerékpáros közlekedés @ 2014. február 11.
BuBi: káosz lesz vagy … ?

Mint ismeretes, tavasszal (április 7.) mostmár tényleg jön a BuBi, azaz a budapesti közbringa rendszer. Sokan várjuk, és természetesen mennek a találgatások, hogy mi lesz, hogy lesz, jobb lesz-e a helyzet, mint most, vagy jön-e a mindent elsöprő káosz, aminek során a kerékpárral közlekedők elhozzák a világvégét

Tovább »
Érdekesség, Infrastruktúra, Közlekedés, Közlekedésbiztonság, KRESZ, Statisztika kerékpáros közlekedés @ 2013. július 23.
Diplomamunka: Kerékpáros közlekedésbiztonság, baleseti kockázatok, infrastruktúra, gócpontok – III. rész

Felföldi Péter diplomamunkája több hónapnyi kutatómunka eredménye. A budapesti, kerékpáros érintettségű, 2011-ben és 2012-ben bekövetkezett közúti balesetek vizsgálata meglepő és kevésbé meglepő eredményeket is hozott.

Az első részben a baleset résztvevőinek megoszlását valamint a balesetek kimenetelének súlyosságát vizsgáltuk, a második részben pedig “járdáztunk” egy kicsit.

Ebben a részben rátérünk az infrastruktúrákra, avagy a balesetek helyszíneinek elemzésére. Figyelem, rendületlenül tévhiteket oszlatunk!

Tovább »
Érdekesség, Közlekedés, Közlekedésbiztonság, Statisztika kerékpáros közlekedés @ 2013. június 11.
Diplomamunka: Kerékpáros közlekedésbiztonság, baleseti kockázatok, infrastruktúra, gócpontok – I. rész

A kissé elhúzódott szervetuning után nézzünk egy érdekes témát…

Felföldi Péter diplomamunkája több hónapnyi kutatómunka eredménye. A budapesti, kerékpáros érintettségű, 2011-ben és 2012-ben bekövetkezett közúti balesetek vizsgálata meglepő és kevésbé meglepő eredményeket is hozott.

Mondanom sem kell, hogy tévhitek cáfolásra kerültek, míg a világ minden táján lezajló jelenség, mely a kerékpárral közlekedők forgalmának növekedésével jár, és amelyet egyszerűen csak Safety in numbers-nek hívunk, nálunk is működik. Természetesen ezen nem kell meglepődni…

Tovább »
Közösség, NightRide kerékpáros közlekedés @ 2013. január 18.
Programajánló: NightRide

Kipróbálnád a téli bringázást, de nincs kedved nap közben, a forgalomban? Szeretnéd letesztelni az új lámpáidat? Egyszerűen csak bringáznál egyet? A Nightride egy kellemes szombat esti kerékpáros program, melynek egyetlen célja az, hogy jól érezzük magunkat, barátságos társaságban, egy gyönyörűen kivilágított városban, miközben a kedvtelésünknek hódolunk

Tovább »
Videó kerékpáros közlekedés @ 2012. december 16.
Videó: A háború Budapest utain

“A BBC készített egy War on Britain’s Roads (Háború a Brit utakon) című dokumentumfilmet a sisakkamerás bringásokról és a kerékpáros helyzetről. Ez adott ihletet arra, hogy ez a kis év végi összefoglaló elkészüljön, amelyben az év során még nem látott és néhány már feltöltött jelenet került összeöntésre.” – olvasható sajátzsíron videója alatt. Nézzük…

Tovább »
Infrastruktúra, Közlekedés, KRESZ, Videó kerékpáros közlekedés @ 2012. október 10.
Jelentős változások a budapesti kerékpáros közlekedésben: 2008 vs 2012

Minimális befektetéssel hatalmas kényelmi és biztonsági fejlesztések érhetőek el. Több száz millió forint elköltése helyett egy pár táblát kellett lecserélni, egy párat leszerelni, és egy 2 kilométeres távon máris közel 50%-al csökkent a menetidő. Hogyan lehetséges ez? Kiderül az alábbi videókból…

Tovább »