Worst of... kerékpáros közlekedés @ 2015. április 21.
Biciklis számára nem kell elsőbbséget adni elsőbbség adás kötelező táblánál…

“én úgy tudom, hogy biciklis számára nem kell elsőbbséget adni elsőbbség adás kötelező táblánál, mellesleg biciklis sávot sem látok.. tény h fasz volt, viszont ebben a helyzetben a biciklisnek kellett volna lassitania, nem gépjármű.. és nem közlekedik számára védett úton..”

https://www.mozaweb.hu/Lecke-TCH-Kozlekedesi_ismeretek-A_kozuti_jelzotablak-106632 amennyire tudom a bicikli még nem számít kresz szerint járműnek és 2 évvel ezelőtt sem számított, a másik pedig, hogy igen kihajtott a kereszteződésbe a suzuki, viszont megtudott állni, ha jött volna egy jármű jobbról, balról képes lett volna megállni, ahogy előtted is megállt, az 1 másik dolog, hogy után tovább hajtott, hisz észrevette h te jobbra kerülsz.”

Daniel Simon @ Youtube

Tovább »
Worst of... kerékpáros közlekedés @ 2015. január 22.
Macisajtos gyalogosok…

“Az utca végén látod azt a szép macisajtot? Nos az a gyalogosokra is vonatkozik.”

Zsuzsanna Maximilian @ Facebook

Tovább »
Érdekesség, Statisztika kerékpáros közlekedés @ 2012. augusztus 30.
Statisztika: az ittas kerékpározás ön- és közveszélyes?!

Vegyes érzések kavarognak bennem az ittas kerékpározással kapcsolatban a KRESZ módosítás óta…

“Általános a pánik”, és bár természetes az aggály az emberekben, hiszen mégiscsak egyfajta ittas vezetésről beszélünk, én azért kétlem, hogy már megint kerékpáros hullákat kellene vizionálni. Persze ez, mint korábban is írtam a buszsávok megnyitásakor, egy “nélkülözhetetlen” dolog. Állandóan, minden egyes módosításkor vagy tervezetkor kihal az emberiség kerékpárral akár csak alkalmanként is közlekedő hányada. Nem is értem, hogy nem halt még ki az emberiség :)

Nagy valószínűséggel ezúttal sem lesz másképp, csak megint lesz egy réteg, amelyik szabályosabban közlekedhet majd. Itt és most ismét emeljük ki, hogy nem a seggrészegen kerékpározás lett legális, ittas kerékpározás pedig mindig is volt, van és lesz is.

Sajnos a baleseti statisztikákban nincsenek adatok arról, hogy az okozó az egyben áldozat-e (pl. részeg kerékpáros halálra “gázoltatta” magát éjjel, kivilágítatlanul) vagy csak okozó (pl. autópályán okozott balesetet szinte karcolásokkal megúszva több ember halálát okozza).

Ettől függetlenül, vagy inkább ennek ellenére roppant érdekes számokat mutatnak a KSH adatai az ittasan okozott személyi sérüléssel járó balesetek esetében (is)…

Tovább »