KRESZ kerékpáros közlekedés @ 2015. december 22.
Zebra, ismét: nincs felsorolva, hogy zebrán lehetne kerékpározni!

Kezdetben vala az 54. paragrafusból kiragadott mondat, de azt a Totalcar szakértői is cinkesnek tartották megőrizni az utókórnak, így más jogszabályi hivatkozás kellett a zebrán kerékpározás tiltásával kapcsolatosan. Jött is a jobbra tartással való próbálkozás, amivel a Rendőrség is beleült a kaktuszba, mivel a példájuk alapján a kerékpáros átvezetésekben is tilos lenne kerékpározni, valamint előzni illetve kikerülni lehetne zebrán, tekerve is. Hivatalos irányból nagy az – értelmesnek tekinthető – kommunikációs csönd, de természetesen a “Hajtva tilos, tolva szabályos!” nem KRESZ-kompatibilis táblák kihelyezése azért nem szűnt meg.

Állampolgári szinten új próbálkozás került előtérbe, ez pedig az, hogy az 54. paragrafusban nincs felsorolva a zebra, mint kerékpározásra kijelölt hely. Ez eddig igaz is, csak van ezzel egy kis probléma. Nézzük…

Tovább »
Közlekedésbiztonság, KRESZ, Videó kerékpáros közlekedés @ 2015. szeptember 16.
Jobbratartás vs centizés

Az ajtózónáról már megemlékeztünk annak idején, de sajnos a centizés továbbra is állandó jelenség, itthon és külföldön, egyaránt, akár több sávos utakon is.

Egy dolog van, ami közös ezekben, és az a reakció azok részéről, akik még esélyesen életükben nem ültek bringán (vagy ha mégis tekernek, akkor járdán, mert félnek az olyan gépjárművezetőktől, mint ők maguk), és főben járó bűnnek tekintik, ha valaki nem az út szélén megy, ellenben elnézhetőnek tartják azt, ha valaki ezt centizéssel, tehát a másik veszélyeztetésével honorálja.

Arra már nem jönnek rá, hogy ez egy öngerjesztő folyamat, és csak még komolyabb sávfoglalás lesz az eredmény. Nézzük csak…

Tovább »
Közlekedés kerékpáros közlekedés @ 2012. július 12.
Jobbratartás vs ajtózóna…

A 2010. január 1.-i KRESZ módosítás óta kerékpárral nem szükséges szorosan jobbra tartani. Nem meglepő módon sokan addig sem a padkára tapadva tekertek, és ennek számtalan oka van. Ennél sokkal érdekesebb dolog az, hogy ha valaki mégis szorosan jobbra húzódva teker, és “megajtózzák” (rányitják az ajtót, amit nem bír kikerülni, és belecsattan), akkor mindjárt előkerülnek azok a közlekedési szakértők, akik szerint beljebb kellett volna tekerni. Kicsit ilyen van rajta sapka, nincs rajta sapka szitu, de természetesen nem ok nélkül teker az ember beljebb, és ami a legfontosabb, hogy ez az ok nem az, hogy másokat bosszantson, vagy feltartson. Ezeket az elméleteket olyan emberek gyártják, akikre még sosem nyitottak ajtót, sőt, mivel a szabályok előírják az ajtónyitás módját, adott esetben akár elképzelhetetlennek is tartják, hogy baleset történhet…

Tovább »