Worst of... kerékpáros közlekedés @ 2018. augusztus 8.
A záróvonal az új bringatilos!

“Te hol biziklizel!!! Ott a záróvolnal a jobb szélén!! Ami különösen azt is jelenti h tilos biciklivel ott közlekedni!!!”

Tovább »
Közlekedés kerékpáros közlekedés @ 2017. november 22.
A biciklisek feltartják a forgalmat!

Rengetegszer visszatérő “érv” ez, amikor arról van szó, hogy egyesek elfogadottnak tartják a centizést, amiért nem haladhatnak a KRESZ-ben megjelölt sebességgel, mert egyes kerékpárosok szándékosan feltartják, akadályozzák a forgalmat. Csupa rossz hírem van azok számára, akik magukénak érzik ezt a gondolatmenetet!

Tovább »
Worst of... kerékpáros közlekedés @ 2017. november 6.
A bicikliket is visszapillantóval kell felszerelni, és ki kell húzódnia jobbra, ha előzik!

“A mai jogszabàlyok szerint a bicikliket is visszapillantóval kell felszerelni amibe neki is bele kell pillantania figyelve a forgalmat pl hogy észre vegye a közeledő autót aki jelzi előzési szándékát ès ki kell húzódnia jobbra!”

Harsányi Krisztián via Youtube [A lényeg mentve: imgur]

Tovább »
Worst of... kerékpáros közlekedés @ 2017. augusztus 20.
Worst of: Tolatás, autó, kerékpár, elsőbbség

“ha tolatsz akkor nyilván ég a lámpád,ergo meg kell állni a bicósnak”

via Facebook (Mentés: http://imgur.com/a/0mgIW)

Mindezt úgy, hogy zajlik a KRESZ szakértelem, de aki csak autót vezet, azok közül senki se meri korrigálni. Jellemző, hogy a top komment is az, ami…

Tovább »
KRESZ kerékpáros közlekedés @ 2015. december 22.
Zebra, ismét: nincs felsorolva, hogy zebrán lehetne kerékpározni!

Kezdetben vala az 54. paragrafusból kiragadott mondat, de azt a Totalcar szakértői is cinkesnek tartották megőrizni az utókórnak, így más jogszabályi hivatkozás kellett a zebrán kerékpározás tiltásával kapcsolatosan. Jött is a jobbra tartással való próbálkozás, amivel a Rendőrség is beleült a kaktuszba, mivel a példájuk alapján a kerékpáros átvezetésekben is tilos lenne kerékpározni, valamint előzni illetve kikerülni lehetne zebrán, tekerve is. Hivatalos irányból nagy az – értelmesnek tekinthető – kommunikációs csönd, de természetesen a “Hajtva tilos, tolva szabályos!” nem KRESZ-kompatibilis táblák kihelyezése azért nem szűnt meg.

Állampolgári szinten új próbálkozás került előtérbe, ez pedig az, hogy az 54. paragrafusban nincs felsorolva a zebra, mint kerékpározásra kijelölt hely. Ez eddig igaz is, csak van ezzel egy kis probléma. Nézzük…

Tovább »
Közlekedésbiztonság, KRESZ, Videó kerékpáros közlekedés @ 2015. szeptember 16.
Jobbratartás vs centizés

Az ajtózónáról már megemlékeztünk annak idején, de sajnos a centizés továbbra is állandó jelenség, itthon és külföldön, egyaránt, akár több sávos utakon is.

Egy dolog van, ami közös ezekben, és az a reakció azok részéről, akik még esélyesen életükben nem ültek bringán (vagy ha mégis tekernek, akkor járdán, mert félnek az olyan gépjárművezetőktől, mint ők maguk), és főben járó bűnnek tekintik, ha valaki nem az út szélén megy, ellenben elnézhetőnek tartják azt, ha valaki ezt centizéssel, tehát a másik veszélyeztetésével honorálja.

Arra már nem jönnek rá, hogy ez egy öngerjesztő folyamat, és csak még komolyabb sávfoglalás lesz az eredmény. Nézzük csak…

Tovább »
Statisztika kerékpáros közlekedés @ 2015. szeptember 4.
Statisztika: közúti balesetek, 2013

Nagy nehezen megküzdöttek a KSH emberei a 2013-as közúti balesetek adataival, és végre publikusak ezek is.

Izgatottan vártam, mert az előzetes számok még azt jósolták, hogy 2013-ban – sok-sok év után először – kevesebb balesetet okoztak bringával, mint amit elszenvedtek, de a végleges számok nem így alakultak.

Ettől függetlenül, noha 2012-höz képest nőtt a kerékpárral okozott balesetek száma, az okozói részarány csökkent, akárcsak a halálos balesetek tekintetében.

Tovább »
Worst of... kerékpáros közlekedés @ 2015. július 8.
A behajtani tilos tábla a biciklisekre is vonatkozik…

“De ennél nagyobb hülyeséget még nem láttam, mint ez, hogy szembe forgalomban engedélyezik a bicikli forgalmat. Aki ezt ki találta a Kedvenc cégünknél a BKK-ál azt újra vizsgáztatnám kreszből, mert ez baleset veszélyes. A behajtani tilos tábla a biciklisekre is vonatkozik, mert az is közlekedési eszköz, és tök mindegy, hogy ott van a bicikliseknek az engedélyező tábla, akkor is a behajtani tilos tábla az elsődleges.
Én is kerékpározom és ezért írtam azt amit írtam.”

Norbert Galló @ FB (imgur)

Tovább »
Hírek, Közlekedés, Közlekedésbiztonság, Videó kerékpáros közlekedés @ 2015. május 2.
Gépjármű vs holttér vs kerékpár…

Ebben a cikkben azt próbáljuk meg összeszedni, hogy kerékpárral közlekedve mire érdemes figyelni, legyen szó akár tehergépjárművek, akár személyautók holtteréről

Tovább »
Worst of... kerékpáros közlekedés @ 2015. április 21.
Biciklis számára nem kell elsőbbséget adni elsőbbség adás kötelező táblánál…

“én úgy tudom, hogy biciklis számára nem kell elsőbbséget adni elsőbbség adás kötelező táblánál, mellesleg biciklis sávot sem látok.. tény h fasz volt, viszont ebben a helyzetben a biciklisnek kellett volna lassitania, nem gépjármű.. és nem közlekedik számára védett úton..”

https://www.mozaweb.hu/Lecke-TCH-Kozlekedesi_ismeretek-A_kozuti_jelzotablak-106632 amennyire tudom a bicikli még nem számít kresz szerint járműnek és 2 évvel ezelőtt sem számított, a másik pedig, hogy igen kihajtott a kereszteződésbe a suzuki, viszont megtudott állni, ha jött volna egy jármű jobbról, balról képes lett volna megállni, ahogy előtted is megállt, az 1 másik dolog, hogy után tovább hajtott, hisz észrevette h te jobbra kerülsz.”

Daniel Simon @ Youtube

Tovább »
Hozzászólások