KRESZ kerékpáros közlekedés @ 2015. június 29.
Hivatalosan is szabályos a Szabadság hídon a kerékpározás, akárcsak a dudálás, a záróvonal átlépés és a centizés…

Pár hónapba és pár körbe beletelt, mire papírt is lobogtathat magával az a kerékpáros, aki – immáron hivatalosan is – szabályosan közlekedett a Szabadság hídon, amikor ledudálták, majd a záróvonal átlépés ellenére is lecentizték. Ez utóbbi hármas szabálysértés már nem mozgatta meg a rendőröket, ami nagyon furcsa…

Tovább »
Hírek, Közlekedés, Közlekedésbiztonság, Videó kerékpáros közlekedés @ 2015. május 2.
Gépjármű vs holttér vs kerékpár…

Ebben a cikkben azt próbáljuk meg összeszedni, hogy kerékpárral közlekedve mire érdemes figyelni, legyen szó akár tehergépjárművek, akár személyautók holtteréről

Tovább »
Érdekesség, Közlekedés, Statisztika kerékpáros közlekedés @ 2015. április 13.
Kerékpárosok, balesetek és az a bizonyos torz ORFK / KSH statisztika…

A minap volt szerencsém belefutni ebbe a Worst of… gyanús hozzászólásba:

“Statisztikák szerint amúgy is a bicajosokkal van mindig a legtöbb baj”

Bizony, bizony. Már megint az a fránya közúti baleseti statisztika, amivel az ORFK és a KSH dobálózik. Hogy mi a gond? Pusztán csak annyi, hogy ezek csak a személyi sérüléses baleseteket veszik alapul.

Egy autó-autó viszonylatú baleset sokkal nagyobb valószínűséggel lesz maximum anyagi kárral járó, de inkább biztosítós eset, mint egy autó-kerékpár koccanás. Ez a tény már önmagában torzítja az ORFK / KSH statisztikai adatokat. Ennek ellenére még nem ér véget a történet, ugyanis a kerékpárral közlekedőknél 50-52% körül alakul az okozói részarány (2013-ban 50% alatt volt, de a KSH nem adta ki a végleges számokat; frissítés: kiadták, a végleges számok szerint nem kúszott be 50% alá az arány, de javult), míg személyautók esetében ez az arány inkább a 60%-ot közelíti.

Ha egy autó-autó közötti balesetet lerendeznek a biztosítóval, akkor – baleseti statisztikai szemmel nézve – szinte sehol nincs nyoma. Ha esetleg rendőrt hívnak, aki megállapítja, hogy anyagi kárral járó baleset történt, akkor az ORFK tud róla, csak nem számol vele akkor, amikor a szabálytalanságokról és a baleseti részarányokról adja ki a soron következő sajtóközleményét

Tovább »
Worst of... kerékpáros közlekedés @ 2015. január 27.
MGIF, avagy előzni minden áron, akkor is, ha szerintem nem biztonságos…

Must Get In Front, ahogy az angol mondja, avagy előzni minden áron. Ismerjük a hozzáállást, olvashattunk már a felülkerekedőkről, de hogy valaki még nyíltan be is vallja, az azért ritka:

“Ha nem tudom a sebességhez tartozó (általam) biztonságos(nak vélt) oldaltávot tartani, lassabban haladok el a kerékpáros mellett.”

Senior Eisenhauer Ferenc @ FB

Tovább »
Worst of... kerékpáros közlekedés @ 2015. január 1.
Mit keres az a kerékpáros körúton?

Az idei esztendőre picit korai lenne kijelenteni, hogy ki az év legnagyobb marhája, de Kondor László egészen biztos, hogy a TOP10-be fog kerülni ezzel a remek műalkotással:

“Mit keres az a kerékpáros körúton, amikor a mellékutcákban sokkal biztonságosabban mozoghatna? Én még elektromos robogóval sem merészkedek főútvonalra.”

Tovább »
Infrastruktúra, Közlekedésbiztonság, KRESZ kerékpáros közlekedés @ 2014. december 10.
Rendőrségi álláspont: tilos a kerékpáros átvezetésekben kerékpáron ülve áttekerni…

Természetesen ők nem ezt állították, csak arra nem sikerült rájönniük, hogy amit állítanak, az ezt jelenti. Igen, már megint az elunhatatlan és örök téma, a zebra

Tovább »
Közlekedésbiztonság, KRESZ kerékpáros közlekedés @ 2014. november 27.
Egy halálos gázolás margójára, avagy egy újabb KRESZ-hézag…

Biztos sokan emlékeznek még a debreceni halálos gázolásra. Többen majdnem biztosra vettük, hogy az infráról érkezett a bringás, és át akart kelni a túloldalra, zebrán. A tervezőt is emlegettük, akinek esze ágában nem volt azt feltételezni, hogy esetleg bárki szeretne majd bringával az ő nyomvonalvezetésétől eltérően közlekedni. Nos, 5 hónappal a baleset után kiderült, hogy egészen másként történt az eset. (A tervezőt ez egyébként nem mentesíti, hiszen továbbra is csak zebrán lehet átkelni egy bringás infráról.)

Tovább »
Infrastruktúra kerékpáros közlekedés @ 2014. szeptember 5.
Forgalmi rend változás Budapesten, az Andrássy úton! Érdekességek, tudnivalók…

Nagy nehezen eljutottunk arra a szintre, hogy az Andrássy úton az Oktogon és a Kodály körönd között felszántották és sóval hintették be a gyalog- és kerékpárútnak csúfolt járdát, és a szervízút végig lett pingálva kerékpáros piktogramokkal. Mit jelent ez a valóságban? Hol lehet majd kerékpározni? Érdekességek, tudnivalók…

Tovább »
Worst of... kerékpáros közlekedés @ 2014. szeptember 1.
Kerékpárral a buszsávban: tilos, te KRESZ ismeretekkel nem rendelkező kretén, vagyis anyádér’ nem mész a buszsávban, amikor tök üres?

Ismerős? Ha valaki egy kerékpárosok számára meg nem nyitott buszsávban teker, és ott elütik – vagy megbüntetik -, akkor ugyebár miért nem tanulja meg, hogy csak kiegészítő tábla esetén használható kerékpáros közlekedésre a buszsáv?

Egyesek szerint ilyenkor tilos a buszsáv melletti sávban tekerni, megint mások szerint vérlázítóan köcsög az, aki nem megy be a buszsávba, akkor, ha nem szabad, de főképp nem ismeri a szabályokat, és amúgyis, akár meg is lehet állni az út közepén, ha kell, akkor farolással…

Vajon honnan tudjuk, melyik típusú ember jön mögöttünk?

Tovább »
Közlekedés, KRESZ kerékpáros közlekedés @ 2014. április 4.
Közlekedés gyalogátkelőhelyen, kerékpárral… (Ezredik felvonás…)

Debrecenben teljesen elszálltak a rendőrök és az újságírók. Utóbbiak közül van olyan is, aki még le is írja, hogy valójában nincs olyan szabály, ami tiltaná a gyalogátkelőhelyen áttekerést, mert ami “van”, az igazából azt jelenti, hogy minden kereszteződésben tolni kellene, de csak folytatódik a cikk. A másik két paragrafus, amit beidéztek, az a zebra illetve a gyalogosok útvonalának keresztezésére vonatkozik, tehát igazából semmi köze a jelenséghez. Ütőkártyának az a gondolatmenet tűnik, hogy nincs leírva a felsorolásba, hogy hol lehet – illetve kell – kerékpárral közlekedni

Tovább »
Oldal: 1 / 41234