Érdekesség, Közlekedés, Közlekedésbiztonság, Statisztika kerékpáros közlekedés @ 2013. június 11.
Diplomamunka: Kerékpáros közlekedésbiztonság, baleseti kockázatok, infrastruktúra, gócpontok – I. rész

A kissé elhúzódott szervetuning után nézzünk egy érdekes témát…

Felföldi Péter diplomamunkája több hónapnyi kutatómunka eredménye. A budapesti, kerékpáros érintettségű, 2011-ben és 2012-ben bekövetkezett közúti balesetek vizsgálata meglepő és kevésbé meglepő eredményeket is hozott.

Mondanom sem kell, hogy tévhitek cáfolásra kerültek, míg a világ minden táján lezajló jelenség, mely a kerékpárral közlekedők forgalmának növekedésével jár, és amelyet egyszerűen csak Safety in numbers-nek hívunk, nálunk is működik. Természetesen ezen nem kell meglepődni…

Tovább »
Videó kerékpáros közlekedés @ 2013. február 6.
Videó: autómentesített belváros a hollandoknál…

Pécs belvárosában legkésőbb ősztől 30-as korlátozást vezetnek be. Ahogyan évek óta minden forgalomcsökkentő és/vagy kerékpáros fejlesztésnél, most is sokan kaptak a fejükhöz. Valószínűleg a hollandoknál is volt ilyen vonzata a fejlesztéseknek, de mivel pár évtizedes lépéselőnyben vannak, felmérhető, milyen hosszútávú eredményekkel jár egy-egy ilyen lépés, természetesen a gazdaság rombadőlése mellett :P

A dolog érdekessége, hogy a lakosságot tekintve nincs jelentős differencia…

Tovább »
Közösség, NightRide kerékpáros közlekedés @ 2013. január 18.
Programajánló: NightRide

Kipróbálnád a téli bringázást, de nincs kedved nap közben, a forgalomban? Szeretnéd letesztelni az új lámpáidat? Egyszerűen csak bringáznál egyet? A Nightride egy kellemes szombat esti kerékpáros program, melynek egyetlen célja az, hogy jól érezzük magunkat, barátságos társaságban, egy gyönyörűen kivilágított városban, miközben a kedvtelésünknek hódolunk

Tovább »
Statisztika kerékpáros közlekedés @ 2013. január 6.
Statisztika: közúti balesetek, 2012 – Előzetes…

Az évközi adatokból már látszott, hogy a 2012-es esztendő más lesz, mint az eddigiek. Egyelőre még nem jelentek meg a hivatalos KSH adatok, de addig is pár gondolat a közúti balesetek alakulásairól

Tovább »
Statisztika kerékpáros közlekedés @ 2012. december 11.
Statisztika: a közúti balesetekben résztvevő és okozó járművek aránya, avagy még mindig veszélyesek a kerékpárosok…

Ha egy közúti balesetben jármű érintett, akkor bekerül a statisztikába. Nem mindegy azonban, hogy az adott járművel okozták a balesetet, vagy elszenvedője volt annak. Ha elkezdjük túrni az adatokat, érdekes számokba futunk…

Tovább »
Statisztika kerékpáros közlekedés @ 2012. december 8.
Statisztika: eközben Győr-Moson-Sopron és Fejér megyében…

Idén 91 kerékpáros és 30 motorkerékpáros okozott balesetet“. Rövid, szűkszavú, de leginkább semmitmondó számok, mégis ezek indokolják az ellenőrzéseket, bár tegyük hozzá, hogy a “járőrök […] a láthatóságot növelő eszközök meglétére helyezték a hangsúlyt. Amennyiben hiányosságot találtak nem büntettek, csupán figyelmeztettek, egyúttal láthatósági mellényt és fényvisszaverő prizmát adtak az ellenőrzötteknek.” – írja a hir24.hu.

A Fejér Megyei Rendőr-főkapitányság szeretné a lakosság figyelmét felhívni arra a negatív tendenciára, hogy megszaporodtak a gyalogos gázolások és a kerékpáros balesetek megyénk útjain. […] A komoly változás a baleset okozóinál történt. Németh-Kész Mónika megyei szóvivő a Fehérvár24-nek elmondta, hogy azon gyalogosok száma, akik hibásak voltak a baleset magvalósulásánál, a vizsgált időszakban 50 %-al nőtt. A kerékpárosoknál ez a szám pedig, 44,4 %-al növekedett 2012-ben.” – olvasható szintén a hir24.hu-n.

Haladjunk sorjában…

Tovább »
Érdekesség, Közlekedés kerékpáros közlekedés @ 2012. november 28.
Kickstarter: BLAZE, a holttér kiküszöbölésére…

A napokban egyre több érdekesség látható a Kickstarter-en. Ezek egyike a BLAZE, ami egy közlekedésbiztonságot növelő lámpa lesz, ha összegyűlik a pénz. Nemcsak egy alap kivilágítottságot ad, mint a normál lámpák, hanem kiküszöböli a gépjárművek holtterét, ugyanis egy kerékpáros piktogramot is az ember elé vetít, növelve ezzel az esélyeket, hogy észrevesznek. Ez a terv…

Tovább »
Infrastruktúra, Közlekedés, KRESZ, Videó kerékpáros közlekedés @ 2012. október 10.
Jelentős változások a budapesti kerékpáros közlekedésben: 2008 vs 2012

Minimális befektetéssel hatalmas kényelmi és biztonsági fejlesztések érhetőek el. Több száz millió forint elköltése helyett egy pár táblát kellett lecserélni, egy párat leszerelni, és egy 2 kilométeres távon máris közel 50%-al csökkent a menetidő. Hogyan lehetséges ez? Kiderül az alábbi videókból…

Tovább »
Infrastruktúra, Közlekedés, KRESZ kerékpáros közlekedés @ 2012. október 4.
Kerékpáros infrastruktúrák: “Nektek épültek, használjátok!” – 2. rész

Miért nem mennek a kerékpárosok a nekik épült szakaszokon? Folytatódik a kerékpáros infrastruktúrák bemutatása, képekkel, gondolatokkal fűszerezve…

Tovább »
Infrastruktúra, Közlekedés, KRESZ kerékpáros közlekedés @ 2012. október 3.
Kerékpáros infrastruktúrák: “Nektek épültek, használjátok!” – 1. rész

“Én adómból…”, “nektek épült…”, és így tovább. Szerintem mindenki olvasott már ilyen és ehhez hasonló mondatokat a kerékpározással és az ahhoz köthető infrastruktúrákkal kapcsolatban.

Közlekedésbiztonsági szempontokat azonban nem nagyon vesznek figyelembe az emberek, és sajnos a jogalkotók sem. Így lehetséges az is, hogy ezen infrastruktúrák használata alapértelmezett helyzetben kötelező. Vannak kivételek, de ezekről emlékezzünk meg most annyiban, hogy sajnálatos, hogy nem ez az alapértelmezés.

A kerékpársávokkal 1-2 extrém esetben – pl. ahol kétirányúak, ebből kifolyólag csak az úttest egyik oldalán vezetettek – nincs gond. Koncentráljunk a szeparált, tehát a gépjárműforgalomtól elválasztott infrákra…

Tovább »
Hozzászólások