Worst of... kerékpáros közlekedés @ 2014. szeptember 1.
Kerékpárral a buszsávban: tilos, te KRESZ ismeretekkel nem rendelkező kretén, vagyis anyádér’ nem mész a buszsávban, amikor tök üres?

Ismerős? Ha valaki egy kerékpárosok számára meg nem nyitott buszsávban teker, és ott elütik – vagy megbüntetik -, akkor ugyebár miért nem tanulja meg, hogy csak kiegészítő tábla esetén használható kerékpáros közlekedésre a buszsáv?

Egyesek szerint ilyenkor tilos a buszsáv melletti sávban tekerni, megint mások szerint vérlázítóan köcsög az, aki nem megy be a buszsávba, akkor, ha nem szabad, de főképp nem ismeri a szabályokat, és amúgyis, akár meg is lehet állni az út közepén, ha kell, akkor farolással…

Vajon honnan tudjuk, melyik típusú ember jön mögöttünk?

Tovább »
Statisztika kerékpáros közlekedés @ 2013. március 1.
Statisztika: közúti balesetek, 2012

Ahogyan az várható volt, 2012-ben komolyabbnak mondható változások is jelentkeztek a közúti baleseti statisztikában, és természetesen sajnos a kommunikáció terén ismét hozták a szintet. Ennél is nagyobb probléma a következtetés, na de nézzük a számokat…

Tovább »
Statisztika kerékpáros közlekedés @ 2013. január 6.
Statisztika: közúti balesetek, 2012 – Előzetes…

Az évközi adatokból már látszott, hogy a 2012-es esztendő más lesz, mint az eddigiek. Egyelőre még nem jelentek meg a hivatalos KSH adatok, de addig is pár gondolat a közúti balesetek alakulásairól

Tovább »
Érdekesség, Statisztika kerékpáros közlekedés @ 2012. július 27.
Jogosítvány birtokában kerékpározol-e? – A szavazás állása: 2012. július 26.

Mivel számtalan esetben hangoztatja az online és offline média (meg persze a “köpködők”), hogy a kerékpárosok jogosítvány nélkül tekernek, így 2010. decemberében útjára indult egy felmérés, melynek célja, hogy megcáfola ezeket az állításokat. A szavazás nem reprezentatív, de továbbra is ott tartunk, hogy a szavazást leadók többsége rendelkezik jogosítvánnyal, és persze azt se felejtsük el, hogy nem csak jogosítvány megléte mellett rendelkezhetünk KRESZ ismeretekkel

Tovább »