“Mondom hogy nincs elsobbseged, nem veletlenul sarga jelzes, az csak felhivas a veszelyforrasra. A “kerekparos zebra”, az a sarga szaggatott vonal az nem zebra, ket celja van: tajekoztatni a bringast hogy merre vezet az ut illetve felhivja az autosok figyelmet a fokozott bringas veszelyre. A kerekpar jarmu, elsobbseget csak a gyalogosnak kell adni zebran. A kerekparra az egyeb utjelzo tablak, kresz szabalyok vonatkoznak.
Kicsit durva hogy rutinos bringasok ilyenen vitatkoznak…”
György Babos @ FB
Eddigi like-zsenik: Korponai Dénes, Pasics Zsolti, Nagy Róbert Béla
Van az úgy, hogy aki a kerékpáros útvonalakat / nyomvonalakat tervezi, eldönti, hogy ki merre menjen, úgyhogy természetesen benne van a pakliban, hogy valaki mégsem arra akar menni. Mit képzel persze a köcsögbiciklista, nemde? Sajnos tele van a város ilyen helyekkel…
Namost ilyenkor adódhat olyan szituáció, hogy mázlink van, de ez a ritka. Ez azt jelenti, hogy szabályosan és biztonságosan tovább tudunk haladni.
A gyakoribb, hogy minimális (pl. 0.5-1 méter járdázás) vagy komolyabb (pl. kötelező haladási irány megsértése, esetleg pirosozás, ha nem akarod elüttetni magad a zöldhullámmal érkezőkkel) szabálytalankodásra “kényszerülünk”. Idézőjel persze, mert senki sem kényszerít minket, de valószínűleg a tervező is követne minket, ha arra lenne dolga. Csakhogy neki nincs, úgyhogy másnak se legyen, pont. Opcionális kiegészítő, hogy még meg is szivathatjuk magunkat…
Mert ugye mit tesz az, aki egy nyakig havas kerós infrán nem kerül 100 métert? Megpróbálja levágni azt az 1 métert, amire a tervező nem gondolt, mert ugye ő úgy gondolta, hogy Tescoba senki nem megy bringával, vagy ha mégis, jó lesz neki a murvás emelkedő és a kacskaringózás is…
Felföldi Péter diplomamunkája több hónapnyi kutatómunka eredménye. A budapesti, kerékpáros érintettségű, 2011-ben és 2012-ben bekövetkezett közúti balesetek vizsgálata meglepő és kevésbé meglepő eredményeket is hozott.
Az első részben a baleset résztvevőinek megoszlását valamint a balesetek kimenetelének súlyosságát vizsgáltuk, a második részben pedig “járdáztunk” egy kicsit.
Ebben a részben rátérünk az infrastruktúrákra, avagy a balesetek helyszíneinek elemzésére. Figyelem, rendületlenül tévhiteket oszlatunk!
Miért nem mennek a kerékpárosok a nekik épült szakaszokon? Folytatódik a kerékpáros infrastruktúrák bemutatása, képekkel, gondolatokkal fűszerezve…
“Én adómból…”, “nektek épült…”, és így tovább. Szerintem mindenki olvasott már ilyen és ehhez hasonló mondatokat a kerékpározással és az ahhoz köthető infrastruktúrákkal kapcsolatban.
Közlekedésbiztonsági szempontokat azonban nem nagyon vesznek figyelembe az emberek, és sajnos a jogalkotók sem. Így lehetséges az is, hogy ezen infrastruktúrák használata alapértelmezett helyzetben kötelező. Vannak kivételek, de ezekről emlékezzünk meg most annyiban, hogy sajnálatos, hogy nem ez az alapértelmezés.
A kerékpársávokkal 1-2 extrém esetben – pl. ahol kétirányúak, ebből kifolyólag csak az úttest egyik oldalán vezetettek – nincs gond. Koncentráljunk a szeparált, tehát a gépjárműforgalomtól elválasztott infrákra…
Zebra: Át szeretnél kelni? Integess zászlóval! Nóóóóóóóóóórmális?
Zebra: Át szeretnél kelni? Integess zászlóval! Nóóóóóóóóóórmális?
Zebra: Át szeretnél kelni? Integess zászlóval! Nóóóóóóóóóórmális?
Zebra: Át szeretnél kelni? Integess zászlóval! Nóóóóóóóóóórmális?
Jogosítvány birtokában kerékpározol?
Jogosítvány birtokában kerékpározol?
Kell-e a zebrán tolni a kerékpárt? Mit mondanak a szakértők?
Kell-e a zebrán tolni a kerékpárt? Mit mondanak a szakértők?
Kell-e a zebrán tolni a kerékpárt? Mit mondanak a szakértők?
Kell-e a zebrán tolni a kerékpárt? Mit mondanak a szakértők?