Worst of... kerékpáros közlekedés @ 2015. április 21.
Biciklis számára nem kell elsőbbséget adni elsőbbség adás kötelező táblánál…

“én úgy tudom, hogy biciklis számára nem kell elsőbbséget adni elsőbbség adás kötelező táblánál, mellesleg biciklis sávot sem látok.. tény h fasz volt, viszont ebben a helyzetben a biciklisnek kellett volna lassitania, nem gépjármű.. és nem közlekedik számára védett úton..”

https://www.mozaweb.hu/Lecke-TCH-Kozlekedesi_ismeretek-A_kozuti_jelzotablak-106632 amennyire tudom a bicikli még nem számít kresz szerint járműnek és 2 évvel ezelőtt sem számított, a másik pedig, hogy igen kihajtott a kereszteződésbe a suzuki, viszont megtudott állni, ha jött volna egy jármű jobbról, balról képes lett volna megállni, ahogy előtted is megállt, az 1 másik dolog, hogy után tovább hajtott, hisz észrevette h te jobbra kerülsz.”

Daniel Simon @ Youtube

Tovább »
Közlekedés, Közlekedésbiztonság, KRESZ kerékpáros közlekedés @ 2014. szeptember 3.
Centizés után, avagy “Elestél? Nem? Hát akkor?”

Egyre többen unják meg, hogy centizgetik őket, és hogy azzal védekeznek a sofőrök, hogy nem volt gázolás. A rendőrség álláspontja pár videó alapján ismert: a centizés önmagában már szabálytalan, és büntetik is!

Megint más tészta, hogy a sofőrök milyen kifogásokat adnak elő…

Tovább »
Közlekedés, KRESZ kerékpáros közlekedés @ 2014. április 4.
Közlekedés gyalogátkelőhelyen, kerékpárral… (Ezredik felvonás…)

Debrecenben teljesen elszálltak a rendőrök és az újságírók. Utóbbiak közül van olyan is, aki még le is írja, hogy valójában nincs olyan szabály, ami tiltaná a gyalogátkelőhelyen áttekerést, mert ami “van”, az igazából azt jelenti, hogy minden kereszteződésben tolni kellene, de csak folytatódik a cikk. A másik két paragrafus, amit beidéztek, az a zebra illetve a gyalogosok útvonalának keresztezésére vonatkozik, tehát igazából semmi köze a jelenséghez. Ütőkártyának az a gondolatmenet tűnik, hogy nincs leírva a felsorolásba, hogy hol lehet – illetve kell – kerékpárral közlekedni

Tovább »
KÖHÉM, Közlekedés, Közlekedésbiztonság, KRESZ kerékpáros közlekedés @ 2013. december 3.
Frissült a KÖHÉM rendelet!

Finomhangolják a KÖHÉM rendeletet, mely a kerékpárokra vonatkozó kötelező felszereltséget írja elő. A frissítést a nép számára úgy publikálják, hogy majd spórolni lehet a felszerelésen, de ennél sokkal fontosabb, hogy a 2012. augusztusi KRESZ-módosítás óta – bizonyos pontokban – ütötte egymást a KRESZ és a KÖHÉM

Tovább »
Infrastruktúra, Közlekedés, KRESZ kerékpáros közlekedés @ 2012. október 4.
Kerékpáros infrastruktúrák: “Nektek épültek, használjátok!” – 2. rész

Miért nem mennek a kerékpárosok a nekik épült szakaszokon? Folytatódik a kerékpáros infrastruktúrák bemutatása, képekkel, gondolatokkal fűszerezve…

Tovább »
Infrastruktúra, Közlekedés, KRESZ kerékpáros közlekedés @ 2012. október 3.
Kerékpáros infrastruktúrák: “Nektek épültek, használjátok!” – 1. rész

“Én adómból…”, “nektek épült…”, és így tovább. Szerintem mindenki olvasott már ilyen és ehhez hasonló mondatokat a kerékpározással és az ahhoz köthető infrastruktúrákkal kapcsolatban.

Közlekedésbiztonsági szempontokat azonban nem nagyon vesznek figyelembe az emberek, és sajnos a jogalkotók sem. Így lehetséges az is, hogy ezen infrastruktúrák használata alapértelmezett helyzetben kötelező. Vannak kivételek, de ezekről emlékezzünk meg most annyiban, hogy sajnálatos, hogy nem ez az alapértelmezés.

A kerékpársávokkal 1-2 extrém esetben – pl. ahol kétirányúak, ebből kifolyólag csak az úttest egyik oldalán vezetettek – nincs gond. Koncentráljunk a szeparált, tehát a gépjárműforgalomtól elválasztott infrákra…

Tovább »