Infrastruktúra, Közlekedés, KRESZ, Videó kerékpáros közlekedés @ 2012. október 10.
Jelentős változások a budapesti kerékpáros közlekedésben: 2008 vs 2012

Minimális befektetéssel hatalmas kényelmi és biztonsági fejlesztések érhetőek el. Több száz millió forint elköltése helyett egy pár táblát kellett lecserélni, egy párat leszerelni, és egy 2 kilométeres távon máris közel 50%-al csökkent a menetidő. Hogyan lehetséges ez? Kiderül az alábbi videókból…

Tovább »
Közlekedés, Videó kerékpáros közlekedés @ 2012. augusztus 2.
Kerékpáros közlekedés buszsávokban: tudnivalók és tippek…

Szerencsére az utóbbi pár napban több hír is napvilágot látott, hogy buszsávokat nyitnak meg a kerékpárral közlekedők számára. A miskolci bejelentés uán pár nappal érkezett a BKK közleménye, így a budapestiek is örülhetnek!

Mivel eddig nem nagyon volt jellemző ez a megoldás a hazai közlekedésben, természetes, hogy sokan fenntartásokkal kezelik a megoldást. “Alapszabály”, hogy mindentől, ami új (vagy “új”), félünk. Az már más kérdés, hogy megint tömegek vizionálnak kerékpáros hullákat, épp úgy, mint az egyirányú utcák megnyitása idején. Ahogyan az elmúlt picit több mint 1.5 évben sem hullottak hegyekben az emberek (még a több hónapon át tartó hiányos tájékoztatás ellenére sem), úgy most sem fognak :)

Ráadásképp jelen esetben a BKK elég korrekt összefoglalót írt arról, hogy hogyan közlekedjenek a buszsofőrök és a kerékpárosok. (Megtalálható a közlemény alatt…)

Tovább »
Videó kerékpáros közlekedés @ 2012. július 22.
Oktató videó: a leghatékonyabb fékezés, avagy a legrövidebb fékút kerékpárral

Legyen szó akár emberi hibáról (pl. egy elénk vágódó ajtó), akár valami teljesen kiszámíthatatlan dologról (pl. egy elénk szaladó macskáról vagy kutyáról), jó ha tudjuk, hogyan kerülhetjük el az ütközést.

A leghatékonyabb mód természetesen a megelőzés, amelynek a legegyszerűbb módja, hogyha közlekedésünk során a közlekedésre koncentrálunk :)

Ha a megelőzés nem jött be, akkor jöhet a kikerülő manőver vagy a vészfékezés. Ez utóbbira koncetráljunk most, mert sokaknál ez annyit tesz, hogy rámarkolnak a fékekre, és “lesz ami lesz”. Ráadásul rengetegen gondolják úgy, hogy a fékezés hatékonysága elsősorban a hátsó fékeken múlik, pedig ez nem így van, mint ahogyan azt az IPMBA (International Police Mountain Bike Association) videójában is láthatjuk majd…

Tovább »
Hírek kerékpáros közlekedés @ 2012. július 12.
Mi is lesz itt?

Az utóbbi pár évben szerencsére a kerékpáros közlekedés egyre nagyobb teret nyert a nagyvárosokban is, viszont a közlekedés komplex mivoltából következően ennek nem csak előnyei, hanem hátrányai is vannak. Kezdve azzal, hogy kritikán aluli minőségű, sok esetben szabálytalan kivitelezésű kerékpáros infrastruktúrákra kényszerítik a kerékpárral közlekedőket, egészen odáig, hogy bárki bringára pattanhat, mindenféle előzetes vizsga nélkül.

Kit ez zavar, kit az, sajnos sok esetben elfelejtjük, miről is szól a közlekedés: aki egyszer elindult A-ból B-be, az érkezzen is meg, épen, egészségesen. Ha van jogsija, ha nincs, ha adózik, ha nem, ha országúti kerékpárral teszi, ha BMX-el, ha gyalog, és így tovább. Mindenkit ez a cél kellene hogy vezéreljen, de persze ez csak egy álomvilágban létezik, viszont lehet csiszolni a dolgokon.

Ehhez az első és legfontosabb felismerni, hogy a szabálytalanságok és figyelmetlenségek járműfüggetlenek. A szabálytalanságok típusa, veszélyességük mértéke már járműfüggő, de ugyanúgy emberek a felelősek. Emberek, és nem autós, nem kerékpáros, nem motoros, stb.

Tovább »
Hozzászólások