Worst of... kerékpáros közlekedés @ 2017. augusztus 20.
Worst of: Tolatás, autó, kerékpár, elsőbbség

“ha tolatsz akkor nyilván ég a lámpád,ergo meg kell állni a bicósnak”

via Facebook (Mentés: http://imgur.com/a/0mgIW)

Mindezt úgy, hogy zajlik a KRESZ szakértelem, de aki csak autót vezet, azok közül senki se meri korrigálni. Jellemző, hogy a top komment is az, ami…

Tovább »
KRESZ kerékpáros közlekedés @ 2015. december 22.
Zebra, ismét: nincs felsorolva, hogy zebrán lehetne kerékpározni!

Kezdetben vala az 54. paragrafusból kiragadott mondat, de azt a Totalcar szakértői is cinkesnek tartották megőrizni az utókórnak, így más jogszabályi hivatkozás kellett a zebrán kerékpározás tiltásával kapcsolatosan. Jött is a jobbra tartással való próbálkozás, amivel a Rendőrség is beleült a kaktuszba, mivel a példájuk alapján a kerékpáros átvezetésekben is tilos lenne kerékpározni, valamint előzni illetve kikerülni lehetne zebrán, tekerve is. Hivatalos irányból nagy az – értelmesnek tekinthető – kommunikációs csönd, de természetesen a “Hajtva tilos, tolva szabályos!” nem KRESZ-kompatibilis táblák kihelyezése azért nem szűnt meg.

Állampolgári szinten új próbálkozás került előtérbe, ez pedig az, hogy az 54. paragrafusban nincs felsorolva a zebra, mint kerékpározásra kijelölt hely. Ez eddig igaz is, csak van ezzel egy kis probléma. Nézzük…

Tovább »
Worst of... kerékpáros közlekedés @ 2015. július 8.
A behajtani tilos tábla a biciklisekre is vonatkozik…

“De ennél nagyobb hülyeséget még nem láttam, mint ez, hogy szembe forgalomban engedélyezik a bicikli forgalmat. Aki ezt ki találta a Kedvenc cégünknél a BKK-ál azt újra vizsgáztatnám kreszből, mert ez baleset veszélyes. A behajtani tilos tábla a biciklisekre is vonatkozik, mert az is közlekedési eszköz, és tök mindegy, hogy ott van a bicikliseknek az engedélyező tábla, akkor is a behajtani tilos tábla az elsődleges.
Én is kerékpározom és ezért írtam azt amit írtam.”

Norbert Galló @ FB (imgur)

Tovább »
Worst of... kerékpáros közlekedés @ 2015. április 21.
Biciklis számára nem kell elsőbbséget adni elsőbbség adás kötelező táblánál…

“én úgy tudom, hogy biciklis számára nem kell elsőbbséget adni elsőbbség adás kötelező táblánál, mellesleg biciklis sávot sem látok.. tény h fasz volt, viszont ebben a helyzetben a biciklisnek kellett volna lassitania, nem gépjármű.. és nem közlekedik számára védett úton..”

https://www.mozaweb.hu/Lecke-TCH-Kozlekedesi_ismeretek-A_kozuti_jelzotablak-106632 amennyire tudom a bicikli még nem számít kresz szerint járműnek és 2 évvel ezelőtt sem számított, a másik pedig, hogy igen kihajtott a kereszteződésbe a suzuki, viszont megtudott állni, ha jött volna egy jármű jobbról, balról képes lett volna megállni, ahogy előtted is megállt, az 1 másik dolog, hogy után tovább hajtott, hisz észrevette h te jobbra kerülsz.”

Daniel Simon @ Youtube

Tovább »
Worst of... kerékpáros közlekedés @ 2015. április 12.
Főútvonalon tilos kerékpározni!

Na, ezzel már biztosan találkoztatok. A 2000-es évek elején is nagy marhaság volt már, de ebben a formában már egyenesen riasztó:

“Főutvonalon TILOS kerékpárral közlekedni Nagyokos Bringázok Motorozom és autót vezetek , nem vagyok elfogult . Ha már a szabályokat ismerteted.”

János Juhász @ FB

Biztos nem tudja, hogy lakott területen belül is rengeteg főútvonal van. Némelyiken van kerékpársáv vagy “extrém” esetben kerékpáros nyom. De hát na. Csak két gépjárműre van jogsija, honnan is kéne tudnia ilyeneket?

(Egyébként ennek a baromságnak van egy enyhébb verziója, ami szerint egy számjegyű főútvonalon tilos kerékpározni, de természetesen ebben a formában az sem igaz. A bringatilost ezeken az útvonalakon tábla szabályozza, nem pedig a – KRESZ-ben soha sem szerepelt – tévhitek. Pontosabb info és térkép a bringatilos szakaszokról itt érhető el…)

Tovább »
Érdekesség, Közlekedés, Közlekedésbiztonság, KRESZ kerékpáros közlekedés @ 2015. február 17.
A rendőrség szerint továbbra is tilos a Szabadság hídon kerékpározni…

Ha valaki lemaradt volna: tavaly augusztusban egy centizés-feljelentés kombinációt követően a BRFK egyik ügybuzgó szabálysértési hatósági személye kivonult a Szabadság hídhoz, hogy elemezze, hogyan fordulhatott elő az, hogy egy kerékpárost a hídon szabálytalan oldaltávval előzött valaki gépjárművel. A határozat már az Indexet is megjárta, annyira vicces volt, de sikerült überelni…

Tovább »
Hírek kerékpáros közlekedés @ 2015. január 29.
Az utat keresztező kerékpárút csak felhívás a veszélyforrásra…

“Mondom hogy nincs elsobbseged, nem veletlenul sarga jelzes, az csak felhivas a veszelyforrasra. A “kerekparos zebra”, az a sarga szaggatott vonal az nem zebra, ket celja van: tajekoztatni a bringast hogy merre vezet az ut illetve felhivja az autosok figyelmet a fokozott bringas veszelyre. A kerekpar jarmu, elsobbseget csak a gyalogosnak kell adni zebran. A kerekparra az egyeb utjelzo tablak, kresz szabalyok vonatkoznak.
Kicsit durva hogy rutinos bringasok ilyenen vitatkoznak…”

György Babos @ FB
Eddigi like-zsenik: Korponai Dénes, Pasics Zsolti, Nagy Róbert Béla

Tovább »
Infrastruktúra, Közlekedésbiztonság, KRESZ kerékpáros közlekedés @ 2014. december 10.
Rendőrségi álláspont: tilos a kerékpáros átvezetésekben kerékpáron ülve áttekerni…

Természetesen ők nem ezt állították, csak arra nem sikerült rájönniük, hogy amit állítanak, az ezt jelenti. Igen, már megint az elunhatatlan és örök téma, a zebra

Tovább »
Közlekedésbiztonság, KRESZ kerékpáros közlekedés @ 2014. november 27.
Egy halálos gázolás margójára, avagy egy újabb KRESZ-hézag…

Biztos sokan emlékeznek még a debreceni halálos gázolásra. Többen majdnem biztosra vettük, hogy az infráról érkezett a bringás, és át akart kelni a túloldalra, zebrán. A tervezőt is emlegettük, akinek esze ágában nem volt azt feltételezni, hogy esetleg bárki szeretne majd bringával az ő nyomvonalvezetésétől eltérően közlekedni. Nos, 5 hónappal a baleset után kiderült, hogy egészen másként történt az eset. (A tervezőt ez egyébként nem mentesíti, hiszen továbbra is csak zebrán lehet átkelni egy bringás infráról.)

Tovább »
Infrastruktúra kerékpáros közlekedés @ 2014. szeptember 5.
Forgalmi rend változás Budapesten, az Andrássy úton! Érdekességek, tudnivalók…

Nagy nehezen eljutottunk arra a szintre, hogy az Andrássy úton az Oktogon és a Kodály körönd között felszántották és sóval hintették be a gyalog- és kerékpárútnak csúfolt járdát, és a szervízút végig lett pingálva kerékpáros piktogramokkal. Mit jelent ez a valóságban? Hol lehet majd kerékpározni? Érdekességek, tudnivalók…

Tovább »
Oldal: 1 / 3123