KRESZ kerékpáros közlekedés @ 2015. június 29.
Hivatalosan is szabályos a Szabadság hídon a kerékpározás, akárcsak a dudálás, a záróvonal átlépés és a centizés…

Pár hónapba és pár körbe beletelt, mire papírt is lobogtathat magával az a kerékpáros, aki – immáron hivatalosan is – szabályosan közlekedett a Szabadság hídon, amikor ledudálták, majd a záróvonal átlépés ellenére is lecentizték. Ez utóbbi hármas szabálysértés már nem mozgatta meg a rendőröket, ami nagyon furcsa…

Tovább »
Infrastruktúra kerékpáros közlekedés @ 2014. szeptember 5.
Forgalmi rend változás Budapesten, az Andrássy úton! Érdekességek, tudnivalók…

Nagy nehezen eljutottunk arra a szintre, hogy az Andrássy úton az Oktogon és a Kodály körönd között felszántották és sóval hintették be a gyalog- és kerékpárútnak csúfolt járdát, és a szervízút végig lett pingálva kerékpáros piktogramokkal. Mit jelent ez a valóságban? Hol lehet majd kerékpározni? Érdekességek, tudnivalók…

Tovább »
Közlekedés, KRESZ kerékpáros közlekedés @ 2014. április 4.
Közlekedés gyalogátkelőhelyen, kerékpárral… (Ezredik felvonás…)

Debrecenben teljesen elszálltak a rendőrök és az újságírók. Utóbbiak közül van olyan is, aki még le is írja, hogy valójában nincs olyan szabály, ami tiltaná a gyalogátkelőhelyen áttekerést, mert ami “van”, az igazából azt jelenti, hogy minden kereszteződésben tolni kellene, de csak folytatódik a cikk. A másik két paragrafus, amit beidéztek, az a zebra illetve a gyalogosok útvonalának keresztezésére vonatkozik, tehát igazából semmi köze a jelenséghez. Ütőkártyának az a gondolatmenet tűnik, hogy nincs leírva a felsorolásba, hogy hol lehet – illetve kell – kerékpárral közlekedni

Tovább »
KRESZ kerékpáros közlekedés @ 2013. szeptember 2.
Kell-e a zebrán tolni a kerékpárt? Mit mondanak a szakértők?

Megkértek, hogy legyen egy külön cikk is, úgyhogy emlékezzünk meg itt is: kell-e a zebrán tolni a kerékpárt?

Tovább »
Közlekedés, KRESZ kerékpáros közlekedés @ 2012. augusztus 27.
KRESZ módosítás: 2012. augusztus 24.

Néhány pontban módosult a KRESZ: sajnálatos módon bekövetkezett az, amitől jómagam tartottam, vagyis hogy előrébb való volt az “ittas” kerékpározás támogatása, mint a biztonságos kerékpározás

Tovább »
Hírek kerékpáros közlekedés @ 2012. július 12.
Mi is lesz itt?

Az utóbbi pár évben szerencsére a kerékpáros közlekedés egyre nagyobb teret nyert a nagyvárosokban is, viszont a közlekedés komplex mivoltából következően ennek nem csak előnyei, hanem hátrányai is vannak. Kezdve azzal, hogy kritikán aluli minőségű, sok esetben szabálytalan kivitelezésű kerékpáros infrastruktúrákra kényszerítik a kerékpárral közlekedőket, egészen odáig, hogy bárki bringára pattanhat, mindenféle előzetes vizsga nélkül.

Kit ez zavar, kit az, sajnos sok esetben elfelejtjük, miről is szól a közlekedés: aki egyszer elindult A-ból B-be, az érkezzen is meg, épen, egészségesen. Ha van jogsija, ha nincs, ha adózik, ha nem, ha országúti kerékpárral teszi, ha BMX-el, ha gyalog, és így tovább. Mindenkit ez a cél kellene hogy vezéreljen, de persze ez csak egy álomvilágban létezik, viszont lehet csiszolni a dolgokon.

Ehhez az első és legfontosabb felismerni, hogy a szabálytalanságok és figyelmetlenségek járműfüggetlenek. A szabálytalanságok típusa, veszélyességük mértéke már járműfüggő, de ugyanúgy emberek a felelősek. Emberek, és nem autós, nem kerékpáros, nem motoros, stb.

Tovább »
Hozzászólások