KRESZ kerékpáros közlekedés @ 2015. június 29.
Hivatalosan is szabályos a Szabadság hídon a kerékpározás, akárcsak a dudálás, a záróvonal átlépés és a centizés…

Pár hónapba és pár körbe beletelt, mire papírt is lobogtathat magával az a kerékpáros, aki – immáron hivatalosan is – szabályosan közlekedett a Szabadság hídon, amikor ledudálták, majd a záróvonal átlépés ellenére is lecentizték. Ez utóbbi hármas szabálysértés már nem mozgatta meg a rendőröket, ami nagyon furcsa…

Tovább »
Worst of... kerékpáros közlekedés @ 2015. január 27.
MGIF, avagy előzni minden áron, akkor is, ha szerintem nem biztonságos…

Must Get In Front, ahogy az angol mondja, avagy előzni minden áron. Ismerjük a hozzáállást, olvashattunk már a felülkerekedőkről, de hogy valaki még nyíltan be is vallja, az azért ritka:

“Ha nem tudom a sebességhez tartozó (általam) biztonságos(nak vélt) oldaltávot tartani, lassabban haladok el a kerékpáros mellett.”

Senior Eisenhauer Ferenc @ FB

Tovább »
Közlekedés, Közlekedésbiztonság, KRESZ kerékpáros közlekedés @ 2014. szeptember 3.
Centizés után, avagy “Elestél? Nem? Hát akkor?”

Egyre többen unják meg, hogy centizgetik őket, és hogy azzal védekeznek a sofőrök, hogy nem volt gázolás. A rendőrség álláspontja pár videó alapján ismert: a centizés önmagában már szabálytalan, és büntetik is!

Megint más tészta, hogy a sofőrök milyen kifogásokat adnak elő…

Tovább »
Worst of... kerékpáros közlekedés @ 2014. szeptember 1.
Közúton biciklizés, kerékpársáv nélkül…

“Tisztelt biciklis! Látsz felfestve biciklisávot? Nem? Akkor itt egyedül te voltál szabálytalan, noha az autós jogsijával játszol. Mivel a biciklihez nem kötelező jogosítvány megszerzése, nem biztos hogy találkoztál vele. Ezért megkerestem neked…”

Tovább »
KRESZ kerékpáros közlekedés @ 2013. szeptember 2.
Kell-e a zebrán tolni a kerékpárt? Mit mondanak a szakértők?

Megkértek, hogy legyen egy külön cikk is, úgyhogy emlékezzünk meg itt is: kell-e a zebrán tolni a kerékpárt?

Tovább »
Statisztika kerékpáros közlekedés @ 2013. március 1.
Statisztika: közúti balesetek, 2012

Ahogyan az várható volt, 2012-ben komolyabbnak mondható változások is jelentkeztek a közúti baleseti statisztikában, és természetesen sajnos a kommunikáció terén ismét hozták a szintet. Ennél is nagyobb probléma a következtetés, na de nézzük a számokat…

Tovább »
Infrastruktúra, Közlekedés, KRESZ kerékpáros közlekedés @ 2012. október 4.
Kerékpáros infrastruktúrák: “Nektek épültek, használjátok!” – 2. rész

Miért nem mennek a kerékpárosok a nekik épült szakaszokon? Folytatódik a kerékpáros infrastruktúrák bemutatása, képekkel, gondolatokkal fűszerezve…

Tovább »
Infrastruktúra, Közlekedés, KRESZ kerékpáros közlekedés @ 2012. október 3.
Kerékpáros infrastruktúrák: “Nektek épültek, használjátok!” – 1. rész

“Én adómból…”, “nektek épült…”, és így tovább. Szerintem mindenki olvasott már ilyen és ehhez hasonló mondatokat a kerékpározással és az ahhoz köthető infrastruktúrákkal kapcsolatban.

Közlekedésbiztonsági szempontokat azonban nem nagyon vesznek figyelembe az emberek, és sajnos a jogalkotók sem. Így lehetséges az is, hogy ezen infrastruktúrák használata alapértelmezett helyzetben kötelező. Vannak kivételek, de ezekről emlékezzünk meg most annyiban, hogy sajnálatos, hogy nem ez az alapértelmezés.

A kerékpársávokkal 1-2 extrém esetben – pl. ahol kétirányúak, ebből kifolyólag csak az úttest egyik oldalán vezetettek – nincs gond. Koncentráljunk a szeparált, tehát a gépjárműforgalomtól elválasztott infrákra…

Tovább »
Hozzászólások