Pár hónapba és pár körbe beletelt, mire papírt is lobogtathat magával az a kerékpáros, aki – immáron hivatalosan is – szabályosan közlekedett a Szabadság hídon, amikor ledudálták, majd a záróvonal átlépés ellenére is lecentizték. Ez utóbbi hármas szabálysértés már nem mozgatta meg a rendőröket, ami nagyon furcsa…
Must Get In Front, ahogy az angol mondja, avagy előzni minden áron. Ismerjük a hozzáállást, olvashattunk már a felülkerekedőkről, de hogy valaki még nyíltan be is vallja, az azért ritka:
“Ha nem tudom a sebességhez tartozó (általam) biztonságos(nak vélt) oldaltávot tartani, lassabban haladok el a kerékpáros mellett.”
Senior Eisenhauer Ferenc @ FB
Egyre többen unják meg, hogy centizgetik őket, és hogy azzal védekeznek a sofőrök, hogy nem volt gázolás. A rendőrség álláspontja pár videó alapján ismert: a centizés önmagában már szabálytalan, és büntetik is!
Megint más tészta, hogy a sofőrök milyen kifogásokat adnak elő…
“Tisztelt biciklis! Látsz felfestve biciklisávot? Nem? Akkor itt egyedül te voltál szabálytalan, noha az autós jogsijával játszol. Mivel a biciklihez nem kötelező jogosítvány megszerzése, nem biztos hogy találkoztál vele. Ezért megkerestem neked…”
Megkértek, hogy legyen egy külön cikk is, úgyhogy emlékezzünk meg itt is: kell-e a zebrán tolni a kerékpárt?
Ahogyan az várható volt, 2012-ben komolyabbnak mondható változások is jelentkeztek a közúti baleseti statisztikában, és természetesen sajnos a kommunikáció terén ismét hozták a szintet. Ennél is nagyobb probléma a következtetés, na de nézzük a számokat…
Miért nem mennek a kerékpárosok a nekik épült szakaszokon? Folytatódik a kerékpáros infrastruktúrák bemutatása, képekkel, gondolatokkal fűszerezve…
“Én adómból…”, “nektek épült…”, és így tovább. Szerintem mindenki olvasott már ilyen és ehhez hasonló mondatokat a kerékpározással és az ahhoz köthető infrastruktúrákkal kapcsolatban.
Közlekedésbiztonsági szempontokat azonban nem nagyon vesznek figyelembe az emberek, és sajnos a jogalkotók sem. Így lehetséges az is, hogy ezen infrastruktúrák használata alapértelmezett helyzetben kötelező. Vannak kivételek, de ezekről emlékezzünk meg most annyiban, hogy sajnálatos, hogy nem ez az alapértelmezés.
A kerékpársávokkal 1-2 extrém esetben – pl. ahol kétirányúak, ebből kifolyólag csak az úttest egyik oldalán vezetettek – nincs gond. Koncentráljunk a szeparált, tehát a gépjárműforgalomtól elválasztott infrákra…
Zebra: Át szeretnél kelni? Integess zászlóval! Nóóóóóóóóóórmális?
Zebra: Át szeretnél kelni? Integess zászlóval! Nóóóóóóóóóórmális?
Zebra: Át szeretnél kelni? Integess zászlóval! Nóóóóóóóóóórmális?
Zebra: Át szeretnél kelni? Integess zászlóval! Nóóóóóóóóóórmális?
Jogosítvány birtokában kerékpározol?
Jogosítvány birtokában kerékpározol?
Kell-e a zebrán tolni a kerékpárt? Mit mondanak a szakértők?
Kell-e a zebrán tolni a kerékpárt? Mit mondanak a szakértők?
Kell-e a zebrán tolni a kerékpárt? Mit mondanak a szakértők?
Kell-e a zebrán tolni a kerékpárt? Mit mondanak a szakértők?