KRESZ kerékpáros közlekedés @ 2015. december 22.
Zebra, ismét: nincs felsorolva, hogy zebrán lehetne kerékpározni!

Kezdetben vala az 54. paragrafusból kiragadott mondat, de azt a Totalcar szakértői is cinkesnek tartották megőrizni az utókórnak, így más jogszabályi hivatkozás kellett a zebrán kerékpározás tiltásával kapcsolatosan. Jött is a jobbra tartással való próbálkozás, amivel a Rendőrség is beleült a kaktuszba, mivel a példájuk alapján a kerékpáros átvezetésekben is tilos lenne kerékpározni, valamint előzni illetve kikerülni lehetne zebrán, tekerve is. Hivatalos irányból nagy az – értelmesnek tekinthető – kommunikációs csönd, de természetesen a “Hajtva tilos, tolva szabályos!” nem KRESZ-kompatibilis táblák kihelyezése azért nem szűnt meg.

Állampolgári szinten új próbálkozás került előtérbe, ez pedig az, hogy az 54. paragrafusban nincs felsorolva a zebra, mint kerékpározásra kijelölt hely. Ez eddig igaz is, csak van ezzel egy kis probléma. Nézzük…

Tovább »
Infrastruktúra, Közlekedésbiztonság, KRESZ kerékpáros közlekedés @ 2014. december 10.
Rendőrségi álláspont: tilos a kerékpáros átvezetésekben kerékpáron ülve áttekerni…

Természetesen ők nem ezt állították, csak arra nem sikerült rájönniük, hogy amit állítanak, az ezt jelenti. Igen, már megint az elunhatatlan és örök téma, a zebra

Tovább »
Közlekedés, KRESZ kerékpáros közlekedés @ 2014. április 4.
Közlekedés gyalogátkelőhelyen, kerékpárral… (Ezredik felvonás…)

Debrecenben teljesen elszálltak a rendőrök és az újságírók. Utóbbiak közül van olyan is, aki még le is írja, hogy valójában nincs olyan szabály, ami tiltaná a gyalogátkelőhelyen áttekerést, mert ami “van”, az igazából azt jelenti, hogy minden kereszteződésben tolni kellene, de csak folytatódik a cikk. A másik két paragrafus, amit beidéztek, az a zebra illetve a gyalogosok útvonalának keresztezésére vonatkozik, tehát igazából semmi köze a jelenséghez. Ütőkártyának az a gondolatmenet tűnik, hogy nincs leírva a felsorolásba, hogy hol lehet – illetve kell – kerékpárral közlekedni

Tovább »
Érdekesség, Infrastruktúra, Közlekedés, Közlekedésbiztonság, KRESZ, Statisztika kerékpáros közlekedés @ 2014. február 18.
Diplomamunka: Kerékpáros közlekedésbiztonság, baleseti kockázatok, infrastruktúra, gócpontok – IV. rész – A balesetek okai…

Csúnyán megcsúszva, de nézzük a Felföldi Péter diplomamunkájából leszűrhető tanulságok 4., befejező cikkét, melynek témáját a balesetek okai adják.

Vajon mennyire balesetveszélyes a pirosozás? Kétségtelen, hogy – egyébként járműfüggetlenül – sokan pirosoznak, de vajon tényleg az a jellemző, hogy a “halálba száguldanak”, mint ahogyan arról az “élménybeszámolók” szoktak szólni? Vajon tényleg 30-40-el, életveszélyesen száguldoznak a bringások a járdákon, míg az úttesten olyan lassúak, hogy “muszáj” őket lecentizve népnevelni és a járdára terelni? Biztos, hogy unatkozás miatt, a forgalom feltartása céljából teker valaki a parkoló autók mellett a sáv közepén?

Tovább »
KRESZ kerékpáros közlekedés @ 2013. szeptember 2.
Kell-e a zebrán tolni a kerékpárt? Mit mondanak a szakértők?

Megkértek, hogy legyen egy külön cikk is, úgyhogy emlékezzünk meg itt is: kell-e a zebrán tolni a kerékpárt?

Tovább »