Hogyan közlekedjünk?

A szabályos és biztonságos kerékpározás alapjai a Magyar Kerékpárosklub jóvoltából, mely a Magwas féle “Hogyan ne üttessük el magunkat autókkal?” korszerűsített, és az idő közben bekövetkezett szabályváltozásoknak megfelelően frissített kiadása…

Utolsó frissítés: 2014-03-19.

Megtekintés a Magyar Kerékpárosklub oldalán…

15 hozzászólás
  1. Kedves Kerékpárosok
     
    Javaslom, fogjatok össze, mint már oly sokszor megtettétek máskor is saját érdeketekben. Írjatok egy petíciót, hogy nem szeretnétek ha az illetékesek feleslegesen dobnának ki a pénzt kerékpárutak kiépítésére, mert úgysem használjátok. Tudom, ennek különböző okai vannak, sokszor tervezési hiba miatt használhatatlanok, de ezt most nem részletezném. A kerékpárutakra fordított pénzt más hasznos és a Ti érdekeiteket védő célokra is lehetne fordítani, melyek közül néhányat én is támogatnék a Ti érdeketekben. A felesleges felfestések és feleslegesen kiépített utak helyett ingyenesen kaphatnának évenként egy alkalommal a kerékpárosok  1 db védősisakot plusz 1 db láthatósági mellényt.  Továbbá 2 évenként 1db első és 1db hátsó lámpát.  Egy alkalommal ingyenes KRESZ vizsgát is, mely nélkül közúti forgalomban ne lehessen közlekedni.

    • Szerény véleményem szerint nem sokat ér az, ha egy rakat ember közli, hogy “nem”.

      A Dráva utcai bringafos táblája az átadás után jelképesen le lett takarva, volt sajtó meg minden, és a mai napig kötelező használni, és biztonságosnak van kikiáltva.

      Röviden és tömören: a pénz az úr, pénz pedig az építésért jár. Arról nem beszélve, hogy az EU pl. járdafelújításra nem ad pénzt, de bringagyalog mehet. És ha már, akkor már a közműveket is cserélik…

      KRESZ vizsga: láttál már szabálytalanul közlekedő gépjárművezetőket?

      • A bringás és autóvezető közt van egy aprócska különbség ! Az autósnak, ha legálisan részt akar járművével venni a közlekedésben, több vizsgát is le kell tennie! Míg ugyanere a biciklist nem kötelezi semmi!!! Ez persze az autóst nem jogosítja fel arra, hogya szabályokat, és a közlekedésben részt vevőket figyelmen kívül hagyja!!! Enyit a Kresz vizsgáról! Lehetne vég nélkül sorolni igenis mindkét oldal szabályszegéseit! Egyszerűbb lenne, ha figyelnénk egymásra! Segítenénk egymást! De sajnos ebben az országban nem létezik közlekedési kultúra!

        • És miért kell vizsgát tenni? Mert sokkal veszélyesbb egy gépjármű az emberek között, mint egy kerékpár.

          És rengeteg olyan szabály van, ami amiatt lett megalkotva, és még egy csomó olyan forgalmi szituáció, ami azért lett úgy kialakítva, ahogy, hogy a gépjárművekkel rendezett(ebb) körülmények között tudjanak közlekedni.

          Tele a város olyan piros lámpákkal, amiknek annyi a célja, hogy csak azok legyenek a kereszteződés közepén, akik a pirosat is leszarják. De ha nem lennének ott a lámpák, akkor tele lenne autóval gyakorlatilag minden kereszteződés. Hiába a sárga felfestések, stb, tökre leszarják azokat is. Egy bringánál kicsi az esélye, hogy az ember beragadjon középre.

          Hasonló a helyzet az egyirányú utcákkal is. 2 autó nem fér el? Legyen egyirányú. Szerencsére erre már rájöttek, hogy a bringa keskenyeb. Pont ugyanúgy jobban lehet manőverezni más szitukban is. Jobban beláthatóak a helyzetek, mert magasabban ül az ember, stb.

          Az ilyenek miatt lehet egyre több helyen legálisan pirosozni. Megállás után, vagy jobbra kis ívben, az már részletkérdés. Nyílván nem egy Astoria-Rákóczi keresztben, de hogy a lámpák 50-60 százalékánál engedni lehetne, az tuti.

          És ugyebár minél inkább adott járműhöz és annak képességeihez igazodnak a szabályok, annál több lesz a szabályos ember.

          Ha pl. 1×1 sávos úton záróvonal lenne, 1 méter széles sávokkal, akkor a gépjárművezetők túlnyomó része szabálytalan lenne ott. Fröcsögnének az emberek, hogy jogosítványt, vizsgát, stb, vagy azt mondanák, hogy az a kialakítás/szabály baromság?

          Na ugye.

          Ráadásul pont az élet igazolja, hogy nem a szabály ismerete dönti el, hogy betartják-e. Akkor meg?

          De tessék még gondolatindító KRESZ témakörben:

          https://www.facebook.com/minimalmassbp/posts/1170853276266510

          El lehet verni jó sok pénzt oktatásra, kampányokra, miegymás, de nem attól lesz szabálykövetés, hanem értelmes szabályoktól.

          (És itt ugyebár nem arra gondolok, hogy lakott területen belül legyen a sebességhatár 90km/h, mert akkor a mostani gyorshajtók is beleférnek, mert az már olyan szabálymódosítás lenne, ami tömegeket veszélyeztetne. Ráadásul akkor 100-105km/h lenne a tempó. Szóval a határokat a biztonság kellene hogy megszabja.)

  2. Barátom!

    1. Az, hogy a szabályt nem ismered nem mentesít a betartása alól!

    2. Az csak haznos, ha megtanulod!

    3. Nemegyszer előfordult velem gyalogosként, hogy bringás csilingelt le a járdáról türelmetlenül, alpári stílusban beszólt  hogy mit keresek előtte!

    4. Ugyan még csak 17 éve vezetek autót aktívan, soha nem okoztam még balesetet! Mert igenis figyelek a másikra! A legnagyobb problémát abban látom, hogy mindenki azt hiszi csak ő van az utakon! Ez mindenkire( két és négy vagy több kerekű) vonatozik! Amig ebben nem lesz változás csatatér lesz az út! Mégegyszer leírom, nem ellenségnek kell tekinteni a másikat, hanem partnernak! Ennyi! Tudom ezután az jön majd, hogy az autósok ilyenek, meg olyanok, de talán a bringásoknak is magukba kellene nézni, hogy miért vannak így a dolgok!

    Köszönöm.

    • Vitatkoztam én már trollal, aki szintén hangoztatta, hogy hány éve nem okozott balesetet, de közben mutogatott videókat, meg mesélt sztorikat, és egyértelmű volt, hogy bizony nem egyszer nem rajta múlt.

      Szóval az még nem mérvadó, hogy nem okoztál balesetet, de mindenképpen örvendetes.

      Ezt sem, de a többit pláne nem igazán értem, hogy mire írtad.

      • Úgy gondolom nem vagyok troll!!! Nem célom magamra haragítani senkit! De sajnos saját közlekedési tapasztalataim okán nem tudok azonosulni a bringá véleményekkel!! A helyzet az, hogy minden válaszodból azt érezni úgy gondolod minden esetben neked  csak neked lehet igazad!Azt gondolod, hogy   az autósok Carmageddont játszanak ? Ennyire senki nem hülye! A bringások az egyedüliek, akik szabályosan közlekednek és így tovább! Azt gondolom kicsit a dolgok mögé, ill. magadba, magatokba kellene nézni! Minden esetben azt érezni, hogy Mindenkit ellenségnek tekintesz, csak mert nem azt gondoja, amit te!

        Igen lehet, hogy néhány esetben nem rajtam múlt, hogy nem lett baleset, de az esetek többségében igen! A másik pediga vizsga megléte vagy nemléte volt amire gondoltam!

         

         

         

         

         

         

         

         

        • Minden szavaddal egyetértek. Nem tudom, miért kell egy ilyen témát elindítani, ha csak az egyik oldalnak lehet igaza! Miért Troll az akinek egyszerűen más a véleménye????

           

           

           

          • A szövegértés neked sem sikerült, de legalább jól megsértődhettél.

            Amúgy melyik az az egyik oldal? Ha bringával megyek valahova, akkor igazam van, de ha autóba ülök, akkor vitatkozok magammal, ha pedig tömegközlekedek, akkor a másik 2 (vagyis 3, hiszen van egy gyalogos is) énemnek az anyja picsáját? Vagy hogy gondolod ezt?

            Kevesebb durci, több tény!

        • Nem azt írtam, hogy te troll vagy, hanem hogy vitatkoztam már olyannal, akinek az volt az “ultimate” érvelése, hogy ő még sosem okozott balesetet, de ez nem igazán mérvadó a szabálykövetés témakörben, hiszen a kettő nem biztos, hogy összefüggésben van.

          az autósok Carmageddont játszanak ? 

          Szerintem nem írtam ilyet, de tény, hogy aki autóval közlekedik, jóval több esetben veszélyeztet másokat. Ez a járművek fizikai különbözőségéből adódik. 800 kiló vagy 1.5 tonna vagy 20 tonna nagyobbat üt, mint 8-15 kiló. Aki ezzel vitába száll, az tényleg hülye.

          És akkor a sebességeket még bele sem vettem. Bővebb info:

          http://www.safespeed.org.uk/killspeed.html

          A bringások az egyedüliek, akik szabályosan közlekednek és így tovább!

          Látod, ez már a második mondatod, amit soha nem írtam le. Kezdesz átmenni trollba, csak szólok.

          Mindenkit ellenségnek tekintesz

          Csak a hülyéket. Akik folyamatosan olyanokat állítanak, amik sosem hangzottak el.

          A másik pediga vizsga megléte vagy nemléte volt amire gondoltam!

          Saját bevallásod szerint sem tartottál be mindig minden szabályt, de ne aggódj, senki nincs a Földön, aki mindent be tud tartani. A probléma ott kezdődik, amikor valaki azt hiszi, hogy ha másokra is rákényszerít dolgokat, akkor majd más lesz a helyzet.

          Az Élet igazolja a mindennapokban, hogy ez nem így van.

          https://www.youtube.com/playlist?list=PLNhS90QZnMZJ5H-GdUfdnRYJ4T0biq4P-

          https://www.youtube.com/playlist?list=PLNhS90QZnMZJ97ehgiAcU86QEm9Kiqa1J

          Szerinted volt jogosítványa azoknak, akik a videókon láthatóak? Ha jogsi volt, akkor feltételezhetően KRESZ vizsga is. (Persze egyik sem törvényszerű, de azért a nagy többség jogsival vezet. Vannak kivételek, de kicsi az esély, hogy mindegyik “celeb” olyan volt.)

          Vajon hogy lehet, hogy mégis felkerültek a netre ezek a jelenetek? És vajon mennyi olyan van, ami nem kerül fel? Évente soktízezer baleset történik, aminek a jócskán túlnyomó részét gépjárművezetők, közülük is legfőképp a személyautók sofőrjei követik el. Hogy lehetséges ez, ha a jogsi és a KRESZ vizsga mindent megold?

  3. Jajjaj!!!! Ezekkel egyet is lehetne érteni. De: Én még nem láttam a járdán gyalogosok között szlalomozó autót, annál több kerékpárost, vagy kismotorost.  De azt is lemondását, hogy pl. a XVI. kerületi Újszász utcában gyönyörű kerékpárutat csináltak, mégis a bringások igen nagy része a járdát használja, veszélyeztetve ezzel a kapun kilépő egyébként szabályosan közlekedő gyalogosokat. És ha ezt szóvá teszed, ocsmány stílusban visszaszól. Nekem még autóssal nem volt problémám, de kerékpárossal annál több…

    • Nem tudom mi épült az Újszász utcában, de random belekattintottam a Google Street View-ba, hogy egyáltalán hol is van ez, és egyből ezt látom:

      https://www.google.hu/maps/@47.5058903,19.2019103,3a,75y,302.31h,77.36t/data=!3m6!1e1!3m4!1suLS5fFwSAL9ugyTVvvZ8ng!2e0!7i13312!8i6656?hl=en

      Persze általában nem szalomoznak a gyalogosok között, mert fizikailag nem tudnak. Sokkal jellemzőbb szabálysértés autóval a 70-80-as tempóval telipiros, ami mondjuk alig veszélyesebb, de ugye mindenkit más zavar. (Speciel az egyikbe könnyebb belehalni, mint a másikba, és hullanak is az emberek, de hát na.)

      Az ország bringás infrastruktúrájának kb. a fele olyan, hogy kapualjakban kötelező biciklizni, de ahol téged zavar, ott nyílván zavar, hogy az járda, és nem egy olyan csodálatos kerékpáros infrastruktúra, ami mondjuk 50 évig járda volt, csak a két végére kitettek 1-1 táblát. Ilyen ez. Mint ahogy máshol, ahol 6 méteres járda van, mégis tilos bringázni, de pár kilométerrel odébb meg fele vagy akár hatod akkora szélességben van két irányban kötelezően használandó szar, akár ugyanolyan gyalogosforgalom mellett is, mint ahol a 6 méteren tilos.

      Amíg nem szüntetik be ezeket az ellentmondásos kialakításokat, és az emberek nem mernek az úttesten biciklizni (merthogy a legtöbben azért járdáznak; érdemes elgondolkodni, hogy vajon mitől félnek), addig nem lesz javulás.

      Ráadásul esélyesen okkal megy ott, ahol, és nem a túloldalon. Te sem mész ki az autópályára, ha nem arra van dolgod, pedig ott aztán biztos nem zavarna se gyalogos, se bringás, se lovaskocsi, stb. Forgalomszervezési baromság is ez az egyoldali állatkodás.

      Ha az ember köpködés helyett elkezd gondolkodni a lehetséges indokokon, akkor bizony nagyon meglepődik.

      Ettől függetlenül nyílvánvaló, hogy vannak suttyók két keréken is, hiszen a suttyóság nem járműfüggő, de számtalan olyan szabályozás van, ami miatt nem is lehet szabályosan közlekedni.

      Gondolj csak bele, milyen felháborodás lenne, ha mondjuk beleírnák a KRESZ-be, hogy gyalog tilos megfordulni. Logikátlan és életszerűtlen szabályozás lenne, és mivel igen sokan gyalogolnak is, lenne is jó nagy felháborodás. Bringával kevesebben közlekednek, így tökre nem érdekli az embereket, hogy a szabályok szarok. Be kell tartani és kész. És az is pattog, aki amúgy szarik a szabályozásra.

      Nézd meg, hogy ha pl. záróvonalas szakaszon történik anyagi káros baleset, és a felek nem tudnak megegyezni, akkor vajon megvárják-e a népek, hogy kiérjen egy rendőr, aki majd irányítja a forgalmat. Mert ugye záróvonalat tilos átlépni.

      Senki sem várja meg, és társadalmi szinten elfogadott. Az emberek megértik, hogy nem életszerű, hogy ott dekkoljanak 20-80-120 percet. Ugyanígy ha bringával mondjuk a dugót kerülve 10 centire rámész a záróvonalra, akkor az sem ritka, hogy meg akarnak ölni. (Oké, csak neten, de akkor is.)

      És mennyi ilyen van még…

  4. Bocsánat, az előzőekben elírtam.”lemondását” helyett, elmondanám. Köszönöm

  5. Szia!  Igenis van az Újszász utcán kerékpárút. 16 évig ott laktam, csak tudom. Igaz, már két éve elköltöztem. Akkor mondok más példát: Véres Péter út. Kétsávos bringaút. Azt vajon miért nem tudják használni egyesek? Ja, és szélesebb járdán nem láttál még szlalomozó bringást?  Mindegy. Csak a véleményemet írtam le. De úgy látszik rosszul tettem. Valószínűleg kerékpáros vagy! Hát további balesetmentes közlekedést kívánok a továbbiakban is!

    Remélem, a jövőben nem futok Veled össze…

     

     

     

     

     

     

     

     

    • Nem írtam, hogy nincs ott semmi. Tényleg ennyire nem megy a szövegértés? Azt írtam, hogy nem tudom, hogy mi épült ott, és a GSV-n pedig nem látszik, de random belekattintottam az utcába, mivel meg akartam nézni, erre hogy hogynem, pont egy járdázást követő szabálytalanul odaparkolt autó van ott.

      A Véres Péter az szerintem Veres Péter (tudom, anyámat, hogy korrigálok), ami egy 30 (40?) éves ótvar szar, úgy, ahogy van. Oszlopokkal, egymillió kereszteződéssel, kapubejárókkal, fos minőséggel, nem mellékesen a Demszky karók ellenére is számtalanszor ráhajtó autókkal, stb. Aki arra azt mondja, hogy jó, az hazudik.

      Nem írtam olyat sem, hogy nem szalomoznak bringával. Azt írtam, hogy autóval azért csinálják sokkal ritkábban, mert fizikailag nem lehetséges. Bringával az, csinálják. Ha 20 méter széles járda lenne mindenhol, akkor autóval is többen csinálnák, mert lenne hely.

      Ezek a dolgok nem a járműtől függnek, hanem attól, aki a járművet irányítja. A fizika persze nagy mágus. Tutira nem fogsz mondjuk egy Veres Péteren 80-nal száguldozó bringást látni. De ha tudnának annyival menni, akkor tutira lenne olyan, amelyik megteszi. Nem mind, mert nem törvényszerű. Mint ahogy a bringafoson sem minden autóvezető közlekedik. De sokan igen. És ha nem lenne ott annyi karó, akkor még többen mennének ott. Mert légy erős, a karók nem az arra bringázók ellen lettek kirakva.

      Nem vagyok kerékpáros. Ember vagyok. Amíg nem tudsz túljutni azon a szinten agyilag, hogy egy jármű határoz meg egy embert, addig jobb is, ha nem találkozunk. De fejlődni sohasem szégyen. Szólj, ha megtetted…

Most szólj hozzá...
*Név
*Email (sehol sem jelenik meg)
Weboldal
Ugye nem vagy robot? (Tipp: 3 betű)