Jelentős változások a budapesti kerékpáros közlekedésben: 2008 vs 2012

Minimális befektetéssel hatalmas kényelmi és biztonsági fejlesztések érhetőek el. Több száz millió forint elköltése helyett egy pár táblát kellett lecserélni, egy párat leszerelni, és egy 2 kilométeres távon máris közel 50%-al csökkent a menetidő. Hogyan lehetséges ez? Kiderül az alábbi videókból…

2008

2012

Fejlesztések:

  • Átvezetésből leszerelt kuka
  • Két zebra helyett egy (van abban némi irónia, hogy ezt pozitívumként kell megélni)
  • Kerékpározható buszsáv
  • Kerékpározni tilos tábla leszerelése a Lánchídról és az Alagútról

Fejlesztési ötletek:

  • Kerékpáros nyom a Deák tér és az Október 6. utca közé, hogy ne kelljen 250 méter alatt 2x oldalt váltani
  • Kerékpáros átvezetés és kerékpáros felállóhely az Október 6. utca előttre a kényelmes továbbhaladás biztosítására

Miért éri meg fejleszteni?

Amikor az ember útvonalat tervez, figyelembe veszi, hogy hányszor kell tolnia a bringát, hány helyről van kitiltva, és természetesen az is nagyon fontos szempont, hogy mennyi időbe telik  megtenni az adott távot.

Minél több a “buktató”, a kényelmetlenség, és minél több a menetidő, annál kevésbé jelent alterntívát az illetőnek a kerékpár, mint közlekedési eszköz…

Kategória: Infrastruktúra, Közlekedés, KRESZ, Videó 0 hozzászólás
Írta: kerékpáros közlekedés @ 10 éve  
Címkék : , , , , , , , , , , , , ,  

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Előző bejegyzés
«
Következő bejegyzés
»
Hozzászólások