Nagy nehezen megküzdöttek a KSH emberei a 2013-as közúti balesetek adataival, és végre publikusak ezek is.
Izgatottan vártam, mert az előzetes számok még azt jósolták, hogy 2013-ban – sok-sok év után először – kevesebb balesetet okoztak bringával, mint amit elszenvedtek, de a végleges számok nem így alakultak.
Ettől függetlenül, noha 2012-höz képest nőtt a kerékpárral okozott balesetek száma, az okozói részarány csökkent, akárcsak a halálos balesetek tekintetében.
(Itt ugye meg kell említeni, hogy ha valaki bringával hülye, és balesetet okoz, amibe ő belehal, akkor egy halálos baleset okozója lesz. Ez persze a többi kategóriánál is így van, csak ugye a bringások és a gyalogosok jóval sérülékenyebbek.)
Az egyedüli terület, ahol tényleges romlás volt, az az ittas kerékpározás során történt balesetokozások darabszáma és részaránya, de pl. ittasan kevesebb halálos balesetet okoztak bringával, mint a korábbi években bármikor.
Az erre a statisztikára hivatkozó prizmarazziák tehát alaptalanok voltak.
Bővebben:
Zebra: Át szeretnél kelni? Integess zászlóval! Nóóóóóóóóóórmális?
Zebra: Át szeretnél kelni? Integess zászlóval! Nóóóóóóóóóórmális?
Zebra: Át szeretnél kelni? Integess zászlóval! Nóóóóóóóóóórmális?
Zebra: Át szeretnél kelni? Integess zászlóval! Nóóóóóóóóóórmális?
Jogosítvány birtokában kerékpározol?
Jogosítvány birtokában kerékpározol?
Kell-e a zebrán tolni a kerékpárt? Mit mondanak a szakértők?
Kell-e a zebrán tolni a kerékpárt? Mit mondanak a szakértők?
Kell-e a zebrán tolni a kerékpárt? Mit mondanak a szakértők?
Kell-e a zebrán tolni a kerékpárt? Mit mondanak a szakértők?